سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آموشهای تخصصی کامپیوتر و طراحی سایت
درباره وبلاگ


لینک های ویژه
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 7
  • بازدید دیروز: 3
  • کل بازدیدها: 411253



دوشنبه 91 اسفند 7 :: 7:3 عصر ::  نویسنده : smfatemi

 

آموزش  css – درس دوم دستورات

 

 

در این درس دستورات css و نحوه ی استفاده آن را فرا میگیریم.

دستورات css دارای دو بخش اصلی می باشند : یک انتخابگر(selector) ، و یک یا چند معرف (Declaration)! انتخابگر معمولا عنصر html ای میباشد که شما قصد دارید شیوه ای را بر آن اعمال کنید و هر معرف شامل مشخصه (property) و مقدار (value) است.

 

Description: http://www.upgir.com/uploads/13608672991.gif

 

مشخصه همان بخشی است که شما میتوانید تغییر دهید و هر مشخصه مقداری را دریافت میکند. مثال: معرف های css همیشه توسط سمی کولن پایان می یابند و محدوده مجموعه ی معرف ها توسط پرانتز مشخص می گردد.  

 

برای اینکه css شما قابلیت خوانده شدن بهتری داشته باشد(تا هنگامی که قصد ویرایش داشتید راحت تر آن بخش را بیابید) میتوانید هر معرف را در یک سطر قرار دهید،یعنی میتوانیم مثال بالا را اینگونه داشته باشیم:

 

اضافه کردن توضیحات به فایل css یکی از مهمترین بخش های css توضیحات آن می باشد که به خصوص برای طراحان سایت های بزرگ بسیار کارآمد است.گاها پیش می آید که برگه استایل(css) شما دارای صدها سطر میباشد و آنگاه یافتن بخشی خاص در بین آن ها دشوار خواهد بود.می توانید با استفاده از توضیحات ، بخش های مختلف را برای خود طبقه بندی و جداسازی نمایید. برای اینکار در ابتدای توضیحات ” */ ” و در انتهای آن کاراکتر ” /* ” را قرار دهید.به مثال زیر توجه کنید:

 

توجه کنید که توضیحات توسط مرورگر ها نمایش داده نمیشوند و تاثیری در اجرای کد ندارند ولی در مرتب سازی کد تاثیر بسزایی دارند.

 




موضوع مطلب :